Hejdå Grå-Öra

Ännu en del av min barndom dog idag. Min lilla kanin. 
En trogen och lojal följeslagare som jag fick en sommardag när jag var sex år gammal. Ett litet djur som har sett mig växa upp från ett spralligt barn till en tystlåten tonåring. Har åkt både dockvagn och pulka, sovit i min säng och aldrig sagt ett ljud. Bara funnits där. Silvergrå päls, mjuk som sammet i sin ungdomsdagar, en aning sunkig som gammal. Det är konstigt att man kan sakna ett litet djur så mycket, men eftersom hon har hängt med så länge och nu helt plötsligt är borta, ja det känns tomt.

Det finns ingenting finns kvar av lilla Irma länge. Jag håller nog, till min stora förtvivlan, på att bli vuxen





/i

Kommentarer
Postat av: Athena

puss till dig o grå-öra, <3

2008-07-04 @ 17:48:17
URL: http://athenaa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Aww, fy vad hemskt. Nu kaninen också. Men det kommer säkerligen ljusna ^^

2008-07-04 @ 19:17:02
URL: http://cleopatravii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0