To sum up

Nu är ettan slut och miljarder tankar och funderingar snurrar i mitt huvud
Vad tyckte jag egentligen om mitt första år i gymnasievärlden?


Besvikelse

* Lärarna är inte så hjälpsamma som på grundskolan.
Här sköter de bara sitt jobb och vi får skylla oss själva om vi missar något eller inte förstår

* Underligt provschema.
 Alla prov har av någon underlig anledning hamnat precis i rad efter varandra istället för att vara utspridda. Vissa veckor var det ingenting medan andra höll jag på att jobba ihjäl mig

*Fula matkort och filmjölk om man inte har något
Varför matkort egentligen? Ok, det är bara för att man ska ha koll på vem som tillhör skolan men efter ett tag måste väl  mattanterna känna igen personer. Och att de rycker brickan om man inte har något kort, usch

* Förlånga dagar
Mellan åtta och fyra, nej det är för mycket för mig. Tur att det bara var en dag i veckan

Glädjeskutt

* Håltimmar
Vem uppfann dessa underbara stunder?

* Klassen + mentorsgruppen
Underbara ,helt olika personer allihop. Tycker mycket om er

* Stämningen
Långa breda korridorer, högt i tak, stora fönster. Mycket elever i korridoren på andra våningen.

* Fransklektionerna
Inte hade jag trott att jag var en hejare på franska. Baskunskaperna från grundskolan trodde jag inte var tillräckligt bra .(det gick rykten om att Tskolan var bäst i Lund på franska, det är de men min gamla grunskolan var tydligen inte efter)



Två år kvar till studenten och nu är jag inne på mitt nästsista sommarlov

Jag lovar, de sista åren kommer att bli ännu roligare!

/i





Kommentarer
Postat av: Alexandra

tack detsamma :)

2008-06-14 @ 14:02:25
URL: http://cleopatravii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0