gasen i botten

Snön ligger kvar, det är kallt och blåser småspik, det e fortfarande påsk och här sitter jag med små tofflor på.
jag hade väntat mig en påsk med solsken och fåglar men det får vänta antar jag.

Nu har jag en grej till att stryka på min "att göra" lista. Jag har nämligen satt mig bakom ratten för första gången!

Det var lite tråkigt väder och mamma tyckte att jag kunde börja övningsköra lite. Jag har gått den obligatoriska kursen (2 ggr tillochmed!!!! först med pappa och sen med morfar och mamma, trist som jag vet inte vad) och nu var det alltså dags för Irma Ebba att sätta sig bakom ratten på en svart volvo V70. Fjärilarna började flyga runt i magen och brorsan satte sig flinande i mitten i baksätet. 
Mamma gav mig lite korta instruktioner och jag försökte. Det gick faktiskt jättebra och min bror som hade förväntat sig värre saker och satt och flinade i baksätet satte skrattet i halsen, haha!! Jag svängde och bromsade och körde nog inte så snabbt, kanske 10 km/h men kände mig som en racerförare!. 

Athena som för tillfället befinner sig i Iran skryter med att hon redan har kört men det har jag också och det var riktigt kul. Undrar hur hon har det förresten. Nyår där idag, så det e nog fest och grejer. Vi får trycka ur henne detaljer när hon kommer hem. 

Bloggdebuten avklarad och likaså kördebuten. Vad väntar här näst?

hejhopp

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Well done ;) klart du skulle fixa det
jag tänkte vänta tills efter jag har pluggat klart... hehe.. försöka dra ut på det så mkt som möjlig.
Har nämligen sett syrrans tjocka bok.. och dte vill jag verkligen inte läsa !
Men lycka till :)

2008-03-23 @ 20:10:08
URL: http://cleopatravii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0