Irma has much to do

Ja, jag vet!! jag borde göra annat, tex svenskan som jag helt hade glömt att vi hade i läxa och lite historia och kemi, men så sitter man där med boken i knät och tankarna fladdrar i väg och ¨det kliar i fingrarna som så gärna vill trycka på powerknappen på datorn, och voila!!!

  Här sitter jag nu. Stressad som vanligt, men känner att hon ändå har koll på läget. Svenskan är iförsig utesluten. Varför älskar denna svensklärare läxförhör på allt man gör?? Hur kul e det att sitta och läsa världens tråkigaste svensklärobok (som inte är svart vit inuti, den e vitblå! bara en sån sak!) och läsa in en massa ord som man ändå kommer att glömma och knappt förstår?! Jag lovar, ingen har så tråkiga svensklektioner som min klass. Läraren bubblar, drar dåliga skämt som ingen förstår, glider över på andra grejer som inte har med saken att göra och så, eftersom vi är en NV klass ,som han mkt noga förklarade med hög röst, så ska vi analysera dikter om blommor! Livet är hårt ibland.

Om jag nu ändå ska kritisera lärare så kan jag ge min kemilärare lite skäll också. Han har nog fått för mig att jag är ganska dålig i kemi (jag är inte dålig!, har faktiskt koll men är inte bäst i klassen! Ursäkta!!!!!!) och måste fråga mig minst 5ggr varje lektion (lugn jag har räknat!) "Hur går det med kemin", "Hänger du med?" Är det för svårt?" "Förstår du?" "Har du börjat sätta dig in i detta som kan vara lite svårt?",
Tack så mycket för omtanken men jag känner mig superdålig och nertryckt när du säger så så snälla, kan du sluta!!

Nej, jag ska sluta klaga och strunta i lärarna och köra mitt eget race. Sorry för den negativa bloggen. Jag ska vara lite positiv och säga att jag uppskattar snön, fast jag vill ha vår men hellre snö än regn

Hejhopp

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tjoo :D
vilken snygg blogg.. hur har detta gått till... öhh.. vänta.. stylade de inte om blogg.se ??

2008-03-28 @ 18:03:17
URL: http://cleopatravii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0