still alive

Thanks God att detta är över för denna gången. Magnetröntgen, nej det passar inte mig.

Jag fick tid kl14.30. Såklart fick jag vänta ett tag, allt på sjukhus går i snigelfart. Kom in, fick ta på mig sjukhuskläder, och de bad mig att lägga mig ner på britsen. De började med låren och jag fick ta på mig öronproppar plus gigantinska öronskydd. Fick välja musik och ingenting föll mig i smaken så det blev en saga, djungelboken.
De körde in halva mig i "hålet" och så fick jag ligga där ett tag.Mamma som satt i samma rum sa att det hördes som explosioner och hagelregn, men jag hörde som tur var ingenting. Fick en kanyl i armen och de sprudade in en massa olika saker genom slangar i armen.

Låret gick snabbt men sedan var det magens tur. Fick filtar och en gigantisk platta för magen. Nu åkte hela jag in i hålet och tur att jag inte har klastrofobi. Det var faktiskt läskigt, och jag förstår dem som har det. 
   Djungelboken var nu inne på repeat nr. 2 och jag kunde snart hela utantill. Plattan på magen blev varmare och varmare och jag kände mig som en grillad kyckling. Höll på att brinna upp.

Djungelboken spelades nu för tredje gången och jag började inse att detta skulle ta ett tag.

Äntligen, efter tre timmar i ett hål och 8 timmars fasta var jag äntligen klar! Mamma och jag åt lite paj i caféet på sjukhuset och sedan tog jag en magnum maya (ingen höjdare, fastän Eva Longoria "tycker om den"), smakade ingenting.


Nu är jag hemma och hämtar andan. Ogillar sjukhus och hoppas att de inte hittade något allvarligt. Provsvaren lär dröja........

  Ex Kanylarm


Kommentarer
Postat av: Jessica

Gud vad duktig du har varit idag.Ta verkligen till dig all cred. Stolt över dig. Vi ses på fredag. Kramar

2008-05-14 @ 20:47:28
Postat av: Athena

MAYAN MYSTICA E JU JÄÄÄTTEGOD! <3



puss grodan!

2008-05-15 @ 11:05:28
Postat av: elisabet (blockflöjten, du vet?)

usch, stackars dig, låter verkligen inte kul! men hoppas att de tar reda på vad det är för fel på det dumma benet :(

2008-05-16 @ 14:12:11

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0