Söndag

Har inte skrivit på ett tag. Det trådlösa fungerade inte... ja  ni förstår problemet

Lång mysig helg med valborg, malmötripp med Jessica och landet med familjen. Borde ha räknat matte men man måste ju få vara ledig någongång!
På landet hoppade min granne på mig och frågade om jag ville tjäna lite extra pengar. Nyfiken som man är, svarade jag såklart jag och blev erbjuden trädgårdsjobb. Första uppdraget var att rensa i hennes enda rabatt.
Hej och hå, om jag ska kortfatta det hela kan man säga att ingen har satt en kratta i den rabatten på minst fem år.
  Men det var bara att sätta igång och jag drog på mig ett par gamla jeans och en förkort t-shirt. Det skulle jag aldrig ha gjort........... Solen stekte och jag slet som ett djur. Några timmar kollade jag i spegeln och upptäckte att i glipan mellan t-shirten och jeansen, där hade min stackars skandinaviska bleka hy blivit helt röd.
 
Nu har jag alltså en röd rand på ryggen, skit som inte går bort under naglarna men vem bryr sig. Jag fick 100 kr i timmen och än är jag inte klar.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0