Hejdå Farfar

Igår dog min farfar. En småmulen fredagkväll kl 18 lämnade han oss här på jorden. 
  
Det känns tomt inombords, men han har varit dålig en längre tid och tappade livsgnistan när farmor dog för tio år sedan. Han har åkt in och ut på sjukhus och ålderdomshem och pappa hade jämt dåligt samvete för att han inte kunde hälsa på farfar så ofta. Även jag har dåligt samvete. Jag ville knappt träffa min farfar de senaste åren. Ville inte åka dit och se honom må dåligt. Han var  arg, vresig och åt ingenting utan rökte konstant.

 När jag var 5år satt jag i hans läderskrivbordsstol och ritade med spritpennor på papper. Dock hamnade det mesta utanför och gick inte bort från det dyra skrivbordet. Farfar blev inte arg utan tände en pipa och den sötaktiga tobaksdoften spred sig i rummet .Han tog upp mig i knät och berättade sagor om pirater och drakar och jag lutade mig mot hans axel och njöt. 



Men igår orkade han inte mer. Trots att jag är ledsen så tror jag att han är nöjd med att kanske få vara tillsammans med farmor igen. Han kommer iallafall att leva kvar med mig så länge jag lever. Jag föddes samma dag som han fyllde 70 år. Farfar sa att jag var den bästa presenten man kunde få och att han var stolt över mig.



Vila i frid farfar



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Kanske är dte lite formellt att säga "jag beklagar sorgen"- men det gör jag verkligen.

Samtdigit vill jág vara oförskämd och säga att det är bra att höra att du inte har någon knöl. Det har nämligen jagm vilket kallas för Baker's cysta och kommer som en idtorrskada (vanligt bland ungomar) och denna kan explodera- så vidar det gör ont när man tränar. Och då den explodera misstar man sig ofta som läkare för en blodpropp, vilket gör att benet svullnar upp. Jag kom att tänka på det härom vecka och täntke bara höra. Men... är det bättre med benet ?

Kram och hoppas att ditt sommarlov är någonlunda bra trots bortgången av din farfar.

2008-06-28 @ 22:38:01
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Jullan

stackars irmeliten. jag blir så ledsen när jag läser. ska krama dig hårt när ajg kommer hem.

2008-06-30 @ 16:40:50
URL: http://metrobloggen.se/jagjulias
Postat av: Athena

grodan <3

2008-06-30 @ 18:59:49
URL: http://athenaa.blogg.se/
Postat av: Sissou

Imma. <3 (Jag brukar vara verbal, men jag har inget mer att säga.) :(

2008-07-01 @ 11:19:52

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0