en liten tanke

Kunde inte sova inatt och började rota igenom mitt gamla smyckeskrin och hittade fullt med smycken jag helt hade glömt bort. Alla dagishalsband, tuggummi automatsmycken och de riktiga i det stora fina skrinet.

Iallafall, hittade denna lilla ring som jag köpte tillsammans med min farmor när jag var liten och var på Malmö Hus. Vi åkte ofta dit, farmor och jag och drack blå hallon läsk och tittade på de uppstoppade djuren. ¨Varje gång fick jag välja något i souvenirbutiken och tydligen föll ringen mig i smaken

Tyvärr dog farmor när jag var sex år gammal så jag kommer inte ihåg henne. Mamma sa att vi var väldigt nära och pratade i telefon med varandra varje dag. Jag blir så ledsen att alla minnen har försvunnit och att jag inte kommer ihåg min underbara eleganta farmor som alla sa att hon var....

/i







Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jaa.. det är verkligen hemskt. Då man får höra som "stor" att man en gång hade en väldigt nära vän... som man älskade, men som man inte längre kommer ihåg.

2008-05-24 @ 23:30:57
URL: http://cleopatravii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Quel est votre nom?:
Souvenir?

Mail

Votre blog:

Parlez!:

Trackback
RSS 2.0